Ebbas dagbok

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Ebba Eriksson - 18 februari 2010 22:00

Hemkommen från kurserna på FAXE. Gud vad kul det är att träffa trevligt folk. Man blir så glad!! 


Den här helgen kommer det bli ganska fullt upp: 


Fredag: Jobba 9-18, fredagsmys med pappa, tåg till Ljusdal 20.20

Lördag: Titta på tävling i Sundsvall +   20-årsfest 

Söndag: Födelsedagskalas för Veijo i Sörljusne. 


Känns som om det kan bli en riktigt rolig helg. Vad ska ni göra i helgen? 

  

Av Ebba Eriksson - 18 februari 2010 17:13

Nu är jag hemma hos mamma i Sörljusne. Jag känner lukten av mammas goda fiskgratäng som det snart är dags att hugga in på. Jag uppsakttar verkligen att få äta fisk nu. Under mina månader i Portland åt jag fick kanske två gånger, så det känns verkligen lyxigt att få äta det igen. Lax är favoriten och mammas underbara gratänger förstås.


Snart bär det av till dansklubben för att vara med på lite kurs. Ska bli kul att träffa gamla bekanta och dansa lite.


I morgon ska jag jobba på Lilla K mellan 9 och 18. Känns skojigt att de ringde mig och frågade om jag kunde jobba. Jag ser fram imot morgondagen!

Av Ebba Eriksson - 18 februari 2010 12:54

Idag vaknade jag helt utan träningsvärk och full av energi. Jag undrar vad det är tecken på. Tog jag inte i tillräkligt igår på passet eller har jag helt enkelt kommitr i form igen?


Jag bestämde mig för att jag hade två alternativ att välja på: Gå till simhallen och avverka några kilometer i bassängen eller snöra på mig löparskorna och trotsa vinterkylan. Min snålhet och mina pigga ben gjorde att det blev det sistnämnda.




Efter en frukost bestående av havregrynsgröt med pumpakärnor, linfrön, blåbär och hallon tog jag på mig flera lager av kläder. Underställ, T-shirt, överdragsjacka, träningsbyxor och fleesetröja - jag var svettig innan jag ens kommit ut. Dessutom var det utomhus-invigning för mina Nike-skor.




Eftersom jag körde ett riktigt hårt styrke-och konditionspass igår  kväll bestämde jag mig för ett lite längre men lättare joggingtur. Det var skönt att få komma ut och benen kändes lätta. Vädret var kanske inte optimalt för en löptur men det kändes riktigt härligt, -9 grader och lätt snöfall.


Eftersom jag inte har några broddar tog jag det väldigt försiktigt. Det är bra med snö på marken ändå eftersom det dämpar stegen så bra och eftersom jag haft lite problem med ena knät så var det väldigt skönt med stötdämpning.




Det är så vackert med snön. Jag sprang och lyssnade på dansbandsklassiker och njöt av vinterlandet. 50 minuter jogg i en härlig takt blev det. Jag känner mig mycket nöjd och min kropp tackar mig för att den fick springa av sig lite.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards