Ebbas dagbok

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Ebba Eriksson - 12 februari 2010 23:45

 



Vilken kväll det blev i Uppsala! Mycket förfest, mycket bus, mycket dans, mycket folk. Ja, mycket av allt! Sjukt kul var det. Träffade många supertrevlig och glada människor som jag hoppas det kan bli mera pary tillsmmans med.


Kvällen började med förfest hemma i Johan och Johannas lilla etta. Det var en blandad skara med folk från olika delar av Sverige. Vi åt pannkakstårta (JAG hade stått och stekt pannakakor i 1,5 timme under dagen) och drack bål och Champange mm. Många skratt och nya bekantskaper blev det innan vi tog taxin ner till Downtown (älskar fortfarande det uttrycket).
Vi gick på Birger Jarl. Ett bra ställe med väldigt mycket folk och bra musik. Vi dansade och partade hela natten och var de sista att lämna stället. Sedan var det tänkt att vi skulle på efterfest på en av nationerna, men när vi väl kom dit var det inte så mycket till fest. Vi satt och pratade med några killar där i alla fall innan vi beställde taxi för att åka tillbaka hem.
Vid halv fem-tiden blev det mera pannkakstårta och lite riskakor innan sängen väntade - det var länge sen jag somnade så fort.



   

                                

Av Ebba Eriksson - 12 februari 2010 19:12

Nu blir det party party PARTY!!   

Av Ebba Eriksson - 12 februari 2010 12:37


Efter endast 5 timmars sömn ringde väckarklockan och sa att det var dags att göra sig i ordning för intervju. Trots få antal timmar sömn var jag väldigt pigg, tror att det var spänningen och nervositeten. Vid 8 hoppade jag och Johanna på cyklarna och trampade de två kilometrarna in till Uppsala.

 

Det var inga problem att hitta och två minuter i halv nio gick jag in genom dörrarna och hälsade på mannen som var där inne. Vi satte oss och intervjun började.

 

Han frågade om erfarenheter och utbildning, när jag kunde tänka mig att börja jobba och vad jag hade för framtidsplaner. Att besvara frågorna gick enkelt och jag kände att jag avslappnat och lätt kunde uttrycka mig. Jag kände mig stolt över de tidigare meriter jag har. Han visade mig runt och berättade om arbetsuppgifterna och annan information om caféet. Det verkar som ett trevligt litet café som brukar fyllas på av pluggande studenter, dejtande par och glada gäng. Mycket gott fikabröd, olika mackor och pajer hade de. Miljön kändes mysig med antika möbler och tavlor på Karl von Linné.

 

Jag är verkligen jätte nöjd med intervjun. Det känns som om jag fick allt sagt och det kändes lugnt och avspänt. Nu får vi vänta tills på torsdag för då är alla intervjuer klara och då ringer dom till de som de vill ska komma och provjobba. Mellan 10 och 15 personer kommer få provjobba och av dem är det 2 som får jobb. Konkurrensen är hög, men just nu ska jag bara glädjas över att jag genomförde en bra intervju och om det leder till ett jobb eller inte spelar ingen roll.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards